torstai 16. elokuuta 2012

Ystävät

Minulla näyttää olevan ystäviä ympäri maailman. Enkä nyt tarkoita teitä blogiystäviä. Nämä hyvin tuttavalliset ystävät lähestyvät minua sähköpostitse, harva se päivä. Yleensä olen ystävien viesteistä todella iloinen. Mikäpä sen mukavampaa kuin kommentti FBssä tai blogissa, sähköpostiviesti, tai peräti perinteinen kortti postissa. Valitettavasti näiden sähköpostiystävien viestit eivät saa minua hymyilemään. Kävin tässä läpi Hotmailin roskapostia, ja mm seuraavat ystävät ovat ottaneet minuun, hyvin tuttavallisesti, yhteyttä:

 

- Anna Cane lähestyy minua ystävällisesti ja pyytää rahaa.

- William kirjoittaa minulle hienoin sanankääntein ”My dear I come to you for help and trust” ja pyytää rahaa.

- Kabo Ukao pyttää tutustumaan liikeideaansa ja ottamaan yhteyttä. Haluaa ilmiselvästi minut rahoittamaan uutta yritystään.

 - Linda Suleman se vasta hyvä ystävä onkin, sillä hän aloittaa viestinsä ” Hello my beloved” ja rahaa on vailla hänkin.

- Kolme eri Mohammediä on myös ottanut yhteyttä ja yllätys, yllätys rahaa pitäisi lähettää heillekkin. Visakin käy tai sitten pankkisiirto.

 

Maailmalle on ilmeisesti levinnyt tieto, että VN mielellään lähettää rahaa, antaa luottokorttinsa numeron kenelle tahansa tai sijoittaa esim. nigerialaisiin yrityksiin. Pitääköhän tästä nyt olla ihan otettu, kun minua näin varakkaana liikenaisena pidetään? Viruksia pelkäävänä en yleensä avaa näitä kerjuukirjeitä, vaan tuhoan ne heti. Sellainen ystävä minä olen!

Olisi todella mielenkiintoista tietää vähän enemmän näistä muhammedeistä, annoista ja kaboista. Kuka tai ketkä näiden kerjukirjeiden takana on/ovat? Puhtaita jauhoja tuskin on kenenkään pussissa. Sekin kiinnostaa, että tuottaako kerjuu koskaan tulosta? Lähettäkö joku ihan oikeasti rahaa Kabolle Nigeriaan? Tai antaa Williamille luottokorttinsa numeron? Tuskin. Vai antaako sittenkin, koska ei kai näitä viestejä kukaan huvikseen lähettele.


17 kommenttia:

  1. Et kai sä tule mustasukkaiseksi, jos kerron, että Mohammed kirjoittelee mullekin. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mitä, se leiro? Mulle on niin imelää aina ja vakuuttelee ystävyyttään. Mohammedin ja mun suhde loppui kyllä nyt tähän. Saat pitää hänet!!!!!

      Poista
  2. Minullekin tulee välillä tuollaisia ystäväkirjeita,mutta onneksi Gmail on jo tajunnut ketkä ovat oikeita ystäviä ja yleensä laittaan ne Spamin puolelle....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hotmail päästää näitä aina välillä läpi, vaikka kyllä nämäkin menevät yleensä sinne "ei haluttejen" puolelle. Käyn välillä niitä sieltä tuohoamssa. Ahkerasti jaksavat mulle kyllä kirjoitella...

      Poista
    2. Minäkin olen kokonaan Hotmailin lopettanut, kun ystävät sitä kovasti tuntuivat suosivan :) Gmail on onneksi huomattavasti valikoivampi ystävien suhteen, eikä hyväksy rahapyyntöjä noilta mohammedeilta...

      Poista
  3. Minulla on työboksi usein täynnä viestejä näiltä "ystäviltä". Jostain syystä sinne tulee usein meilejä deittifirmoiltakin. Hmh. Mistähän ovat minut löytäneet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minut ovat deittifirmat jätäneet rauhaan. Pitääköhän tästä huolestua????

      Poista
  4. Minusta tuntuu, että osa ystävistäsi kirjoittelee minullekin. Pakko nyt vielä kehua, että joku prinsessa jostain maasta, josta en ole ennen kuullut, on jopa pyytänyt minua puolisokseen! Jouduin valitettavasti antamaan hänelle rukkaset. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai annoit prinsessalle rukkaset? Entäs jos prinssi olisi kosinut??? Meillä on siis yhteisiä ystäviä.

      Poista
  5. Hauska postaus:)
    Ma olen vain kuullut noita juttuja ja vihdoin viikko pari sitten tuli fb:n inboxiin vihdoin oikein imarteleva viesti. Mieheni joka ei ole fb:ssa oli ensin ihan ettæ hah... kunnes tajusi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä Hotmailin "kaverit" ovat aina mun rahojen (!) perään. FBn on tullut joskus viestejä, joissa haluttaisiin tutustua vähän paremmin. Siis, ei kai joku ihan oikeasti noille vastaa? Hotmail näytää päästävän läpi viestin kun viestinkin, vaikka olen valinnut kaikista tiukimmat "suodattimet".

      Poista
  6. Muistan, että vuosia sitten joku entinen poliitikko (en muista enää nimeä) olisi haksahtanut Nigerian houkutuksiin ja menetti sievoisen summan rahaa. Ja lehdissä on aina silloin tällöin juttuja, miten ihmiset ovat maksaneet näiden viestien houkuttelemina.

    Niitä tulee minulle työmeiliosoitteeseenkin. Nyt tosin viime viikola tuleva viesti oli otsikoitu: Saatko potkut? Se myi yksityisen työttömyyskassan jäsenyyttä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulisi, että kun rahaa pyydetään Nigeriasta,niin varotuskellot alkaisivat heti soimaan. Ei ala ilmeisesti kaikilla...
      Toivottavasti potkuja ei ole tulossa!!!

      Poista
  7. Tata roskapostia tulee tosi paljon. onneksi en osaa englantia, joten en ymmarra, mita nama Muhammedit haluavat. en myöskaan availe niita.
    Toinen, mita tulee paljon, niin mainoksia.
    Ja jatkuvastihan naista varoitetaan, mutta siitakin huolimatta aina joku menee lankaan ja menettaa rahaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minäkään näitä yleensä edes avaa. Joskus vaan uteliasuuttani. Tuntuu tosiaankin ihmeelliseltä, että joku näihin lankeaa.

      Poista
  8. Mä olen onneksi pippuripippuri *koputtaa puuta* säästynyt noilta spämmeiltä... Työpostiin tuli kerran ruotsinkielellä jokin 'työtarjous', että mun pitää vaan antaa tilini numero, niin ne siirtää sinne tsiljoonia ja sitten mun pitää siirtää ne edelleen jollekin toiselle tilille, mutta että saan pitää itselläni 10% ... Jees.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän se niin ole, että ‘If something sounds too good to be true, it probably is!
      Et sitten antanut tilinnumeroasi????

      Poista

Jätä kommentti. Kiitos!