tiistai 15. kesäkuuta 2010

Elämäni aakkoset




A Aurinko, ehdottomasti. Näen/saan aurinkoa aivan liian vähän täällä Irlannissa. Haaveilen elämästä jossain lämpimässä maassa. Toivottavasti tämä ei jää vain haaveeksi.

B Blogi tietysti. Mahtava harrastus, jonka kautta elämääni on tullut paljon positiivisiä asioita.

C Crocseja en osta koskaan! Ihan kamalat.

D Dreams (haaveet). Aina pitää haaveilla jostain!

E Englanti. 12 vuotta eloa ja oloa Englannissa. Mihin se aika meni? 12 vuotta monikulttuurisessa maassa muovasi minua ja ajatusmaailmaani paljon.

F Finland. Sieltähän minä olen kotoisin. Hyvä ja turvallinen maa, jota oppii arvostamaan vasta kun on sieltä pois.

G Miehenihän se. Kohta 20 vuotta.

H Huumori. Silloin kun ei enää jaksa nauraa millenkään ovat asiat todella huonosti. Äidin hyvä ystävä Liisa antoi minulle ohjeen ennen häitäni: älkää koskaan unohtako huumoria. Vaikka välillä ovat vitsit olleet välissä, niin emme ole.

I  mikäs muu kuin Irlanti. Mitäpä tuosta sanoisi. Meillä meni ennen ihan hyvin, nykyisin on ollut vähän "ryppyjä rakkaudessa". Irlanti ja irlantilaiset ovat paljastaneet viimeaikoina niitä vähämmän mukavia puoliaan. Katsotaan miten meidän käy...

J Joulu. Lapsuuden suuria sukujouluja ajatellessa minulle tulee tippa silmään ja kaihoissa meili. Niin ihania ne olivat!

K Kirjat. En ole lukenut kovin paljon viime aikoina. Ikävän niskavaivan takia minulta kiellettiin sängyssä lukeminen. Rakas harrastus loppui kuin seinään. Katso N

L Loma. Lomat olivat 100% lomia, silloin kakskymppisenä. Vai mitä T?

M  kaksi Maijaa tulee mieleen. Kumpainenkin ihania ihmisiä, vaikka toinen nukkuikin pois jo kauan sitten. Tältä toiselta Maijalta opin, että mielikuvitus ei ole vain lasten juttu.

N Nojatuoli, korkeaselkäinen sellainen, on seuraava suuri hankintani. Siten pääsen taas sukeltamaan kirjojen värikkääseen maailmaan.

O "Oravainen kiipee puuhun, nappaa männynkävyn suuhun," oli minun osuuteni ekaluokan juolunäytelmässä. Oravista tykkään muutenkin.

P Pojat. Jotka ovat muovanneet minusta kärsivällisen (mmän) ja epäitsekkäämmän ihmisen. Elämä olisi varmasti tylsää ja väritöntä ilman heitä.

Q voi tarkoittaa myös jonottamista. Suomalaiset ja irlantilaiset eivät osaa jonottaa sivistyneesti. Englantilaiset osaavat.

R Raha. Kontrolloi elämää aivan liikaa. Ei tee onnelliseksi, mutta helpottaa elämää. Ihailen ihmisiä, jotka tulevat erittäin vähällä toimeen, mutta nauttivat elämästään eivätkä valita. Ne taas jotka tuovat esille omaa varakkuuttaan ovat mielestäni tyhmiä & tylsiä. Rahalla kerskuminen ei tee minuun vaikutusta.

S Sisu. Kai minustakin sisuakin löytyy. Tervettä maalaisjärkeä ainakin.

T Isän, jonka mentin aivan liian aikaisin, etunimen ensimmäinen kirjain. Hänen kanssaan olisi ollut mukavaa ja mielenkiinoista jutella nyt aikuisena. Pötköttelin isän vieressä pienenä tyttönä sohvalla. Siinä oli hyvä ja turvallinen olla.

U Uiminen. Opin uimaan jo aivan pienenä ja ihan itse. Uidessa en ajattele yhtään mitään. Pojat ovat tuleet äitiinsä. Kumpikin lähtee aina mielellään uimaan. Tiedä sitten mitä ajattelevat.

V Valehteleminen. Isän opetuksista jäi meileen, että valehteleminen ei kannata. Inhoan kieroja ja epärehellisiä ihmisiä, joita tässä maailmassa on aivan liian paljon. Mieheni mielestä olen aivan liian rehellinen!

W Wisdom (viisaus). Olen elämäni aikana tavannut ihmisiä jotka ovat "kirjanoppineita" ja ns. erittäin viisaita, mutta mielestäni elämänviisusmittari näytää nollaa. Sitten taas on niitä joiden kirjaviisaus on hyvinkin rajallista, mutta elämänviisautta on vaikka muille jakaa. En enää tiedä mitä viisaus edes on. Ehkä jotain siltä väliltä...

X Xylitol-purkka, jota onnettomat suomalaiset eivät osaa markkinoida. Mistä se johtuu, että suomalaiset eivät osaa levittää ilosanomaa Fazerin suklaasta ja Xylitol-purkasta kaikkille maailmalle. Ruotsalaiset kyllä osaisivat.

Y ystävät. Ilman heitä elämä olisi hyvin yksinäistä.

Z zzz eikös Aku Ankassakin zzz tarkoittanut nukkumista. Tarvitsen kahdeksan tunnin yöunet ja olen erittäin iltauninen. Yöelämään minusta ei enää ole!

Ruotsalainen öööö. Hmm....nyt tuli oikosulku.

Ä Minulla on maailman paras Äiti. Voi kun asuisin lähempänä! Välillä on äiti ihan kirjaimellisesti ikävä.

Ö Örveltäjiä, kännisiä sellaisia, en jaksa...

Tälläisen kivan haasteen löysin mm Leena Lumen (Leenan blogiin palaan, oikein suurennuslasin kanssa, kun saan kohdan N hoidettua) ja Allun blogeista!

15 kommenttia:

  1. Sinun Koostasi nyt tiedän, miksi mun niskat särkevät, vaikka jumppaan joka päivä! Luen öisin, ei siitä tuolissa mitään tulisi...

    R: ihan sama juttu! Kukaan ei voi tehdä minuun vaikutusta rahalla, mutta kylläkin vaikka taidolla soittaa pianoa tai kyvyllä purjehtia tai rakkaudella raknetaa puutarha.

    U: Minäkin olen syntynyt veteen. Silloin kun uin ja sukellan, olen minä vain ja pää nollautuu.

    V: Olen suora satakuntalainen, vilkas karjalainen, enkä ymmärrä ja hyväksy kieroilua ollenkaan.

    Y: Mikään ei ole niin tärkeää kuin ystävät. Ystävät valitaan, suku saadaan. En ole sukurakas, mutta ymmärrän, että muilla mailla vierahikla voi tulla jopa sukua ikävä;-)

    Kuule: Lumiomena lähetti minulle hyvän ja selvän linkitysohjeen. Nyt en löydä sitä enää. Kysyn jos hän vielä viitsisi...Minä en ymmärrä tekniikasta mitään, joten en pysty siirtämään tätä tietoa, mutta hän kykenee.

    VastaaPoista
  2. Mitenkä mä voin olla laittamatta blogia kohtaan B, ei voi olla totta. Kumma kyllä piti taas lähteä merta edemmäs kalaan. Osasithan sä linkittää. Mitä tarkoitat kysymykselläsi?
    Suomalaiset on \rehellisiä\, paljon rehellisempiä kuin muut. Kun olimme matkalla ja yhdessä ravintolassa unohtivat laskuttaa, kahvista, viisi saksalaista ei olisi varmaan sanoneet mitään, mutta minun omatunto halusi maksaa myös kahvit.
    Mulla on faikkicrocsit, joihin hyppään, kun kuulen, että roskisauto on tulossa ja meidän roskista ei ole viety kadulle (niinkuin tänään).

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Blogittomana vain lueskelen toisten mukavia blogeja enkä tee aakkosiani! Q oli erotuosem hyvä, allekirjoitan sen täysin suomalaisten nimissä! Minua ei saa mikään näyttäytymään julkisesti Crocseissa enkä omista edes feikkejä, mutta ne olisivat kyllä käteviä puutarhatöissä.

    VastaaPoista
  5. Mitä vikaa Crocseissa, nehän on niiiiin tyylikkäät? :)

    Sun V on samaa sarjaa kuin mulla olisi R eli rehellisyys. Isän opetus: rehellisen miehen ei tartte juosta.

    VastaaPoista
  6. Minä mietin vieläkin keksinkö B-kohtaan jotain muuta kuin blogin...
    Suomalaiset on yleisesti ottaen rehellisiä ja täsmällisiä, samaa mieltä. Mutta crocseja parempia sisäkenkiä ei olekaan, puutarhassakin ehdottomat, mitkään julkisen paikan jalkineet ne ei todellakkaan ole.
    Kiva meemi tämä!

    VastaaPoista
  7. Leena: Allun mukaan linkitysviritelmäni toimii.
    Olethan varovainen sen lukemisen kanssa. Minulla meni monta Euroa fysioon, mutta helpotti. Huonolla ryhdillä, kahdella kolarilla ja surkealla työasennolla oli myös osuutta asiaan. Valitettavasti heti alkaa kivut, jos luen sängyssä. On se niiiiiiiin väärin!

    Allu: Siis linkitys onnistui. Hyvä minä!
    Minulla crocsien virkaa hoitaa näissä roskapönttöjen-vienti-jutuissa puutarhakengät. Aivan yhtä "kauniit" kuin crocksit, mutta ei reikiä eikä sitä takaremmiä.
    Miten sinä hyvä ihminen voit unotaa että B on Blogi?

    Helena: Minua sitten ärsyttää tämä irkkujen ja suomalaisten ryntäily esim bussiin. Tekisi mieli huutaa, että nyt kaikki kiltisti jonoon, eikä mitäät tuuppimisia tai tönimisiä.

    Minna: Ja niitä on miehilläkin. Sopivat hyvin verkkareiden kanssa!

    Sirokko: Tästähän pitäisi pitää ihan äänestys. Crocsit vai ei?

    VastaaPoista
  8. Tapasin viime vuonna paljon korealaisia (heitä asuu Seelannissa paljon) ja heistä jokainen kertoi minulle hyvin tietäväisenä kuinka suomalaiset eivät pese ollenkaan hampaitaan vaan jokainen syö iltaisin kaksi palaa xylitol-purkkaa... Koitin kyllä oikaista tätä käsitystä mutta en usko että viesti meni perille =).

    VastaaPoista
  9. Athelas: Tervetuloa seuraamaan! Tuopa olisikin helppoa hampaiden hoitoa.

    VastaaPoista
  10. Mulle tuo B kirjain oli tosi helppo....
    Crockseja ei mullekaan takuulla tule,en voi niitä sietää. H-kohta sulla oli hyvä:-)

    VastaaPoista
  11. Hyvät aakkoset, ja samaistun moneen kohtaan :)
    Ainoastaan Q hämmästytti: mun mielestä Irlantilaiset, ainakin Dublinissa, ovat jonotuksen mestareita. Jokaikiselle luukulle on laitettu ne "köydet" kiemurtelemaan jonotuksen avuksi, vaikka olisi kuinka pieni paikka. Mutta Suomessa on kyllä "lehmälaumat" joka paikassa jonojen sijaan :D

    VastaaPoista
  12. Aivan ihana aakkosjuttu! Kiitos.
    Asuessani Helsingissä sadatin mielessäni ainaiset metroon tunkeutujat, ulos mennessä ryntäilivät päin kuin karjalauma.
    Meilläkään ei tykätä Crocs-kengistä:(
    Minä luen sängyssä, selälläni ja kaksi tyynyä pään alla, ei ole tullut niska kipeäksi.

    VastaaPoista
  13. Yaelian: Koira taitaa olla ihmisen paras ja uskollisin ystävä. Harvalta ihmiseltö saat niin inostuneen vastaanoton, kun tulet kotiin.

    MaaMaa: Dublin on Dublin ja täällä etelässä ei kyllä ostaja jonottaa ainakaan bussiin. Karjalaumameininkiä ja minä ensin!

    Rosina: Lontoossa jonotus pelasi ja aina joku pyysi anteeksi, jos vain vähänkään tönäisi. Britit siis.

    VastaaPoista
  14. Vihreätniityt, näithän, että lähetin sinulle meilin koskien linkitystä. Nyt huomaankin, että se toimii jo;-)

    Sivusta lisään: Koira on ihmisen pyyteettömin ja uskollisin ystävä, ei petä ikinä! Bambikin on niin lutumurunen♥

    Minulla on hirveä tulevaisuus, sillä en pysty lopettamaan lukemista sängyssä...

    VastaaPoista
  15. Leena Lumi: Kiitos. Pistin sinulle jo viestin.
    Heti korkeaselkäistä nojatuolia hankkimaan. Fysioterapeuttisi rikastuu muute liikaa.

    VastaaPoista

Jätä kommentti. Kiitos!