lauantai 15. lokakuuta 2011

Kenkiä metsästämässä



Kuten kaikki tiedämme naisella ei voi olla liikaa kenkiä eikä käsilaukkuja. Nyt kyllä ihan oikeasti tarvitsin kengät, joilla toivon mukaan kahden viikon kulutta tallailen erään Euroopan kaupungin katuja. Ylhäällä vaihtoehdot. Arvatkaapas mitkä valitsin?
Siis ihan oikeasti, kuka voi noilla korkkareilla seisoa, kävelystä nyt puhumattakaan? Voin taata, että kestäisin tasan 10 min ja sen jälkeen a. kompastuisin, b. selkäni sanoisi sopimuksen irti tai c. rupeasin itkemään, koska jalkoihin sattuu.
Marssin ensiksi Clarksiin, joka oli ihmeen tyhjä ottaen huomioon, että tänään on lauantai. Ei löytynyt sopivia kenkiä. Clarksin tyhjyyteen löytyi pian syy. Seinän taakse oli avattu Skechersin upouusi kenkäkauppa. Dublinissa kuulemma sellainen jo on, ja nyt viime viikolla avattiin toinen myymälää täällä Corkissa. Justiinsa minulle sopiva mukavia, ja ai niin kevyitä kenkiä. Saivat heti minusta uuden vakioasiakkaan.
Kärsikööt muut korkkareilla kompuroinnista, minun askeleeni on nykyisin entistä kevyeempi. Ihan kirjaimellisesti.






Posted by Picasa

11 kommenttia:

  1. Kyllä kaupunkilomalla pitää olla kunnon kengät....kengät joilla on hyvä kävellä...☺

    VastaaPoista
  2. Vihreätniityt, minä olen tullut hulluksi eli rääkkään itseäni korkeilla koroilla. Kun olin suvella yhdessä valokuvassa mukavissa hippisandaaleissa serkkuni teki heti valituksen tyyliin 'täydellinen kuva sinusta, mutta lättänät kengät pilaavat kaiken'. Nyt mietin pääkuumana, että kuka meillä käyttää ne korkkarit, joilla en oikeasti pysty edes seisomaan...

    Hurmaava yläbaannerikuva! Parasta Irlannin matkailumainontaa;-)

    VastaaPoista
  3. Nuorempana oli aina korkeat korot ,tai usein ainakin,ja sitten tuli vaivaisenluu...kaapissa on vielä korkkareita,mutten muista milloin viimeksi olen niitä käyttänyt...

    VastaaPoista
  4. Minä käytän paljon korkkareita, mutta jos on luassa runsaasti kaupunkikävelyä useita päiviä, niin silloin saatan joustaa. En tosin paljon: silloin käytän mielelläni wedgesejä.

    Vastoin yleistä luuloa haluan sanoa, että korkkaleilla käveleminen ei ole tuskaa, jos osaa valita sellaiset korkkarit, jotka sopivat juuri itselle. Näin ainakin minulla.

    Minulla on muuten myös lenkkejä varten parit Skechersin shape ups-lenkkarit - aivan mahtavat jalassa! Raskaammat kävelyyn, kevyemmät juoksuun.

    VastaaPoista
  5. Kivat kengät, kelpais mullekin! Käytän nykyisin vain max 3-4 paria kenkiä, enkä montaa enempää omistakaan. Ennen kävelin paljon korkkareilla töiden takia ja jaksoin hyvillä korkkareilla pitkiäkin matkoja, mutta Espanjassa en ole tarvinnut, joten jalkani eivät kestä korkkareita enää ollenkaan!

    Hieno banneri muuten!

    VastaaPoista
  6. Skechersit on ollu mun suosikkeja jo pitkään, niiltä löytyy muuten joka lähtöön, näinpä kerran sellaset tennarit joihin oli tehty korko, söpöt oli mutta eivät käytännölliset. Minä käytän korkkareita kyllä, jos tiedän ettei tarvitse kävellä kauas. Tanssilattiallakin yleensä käy niin että ne korot lentää nurkkaan ja menoa jatketaan sukkasillaan :)

    VastaaPoista
  7. minäkin ollut metsästämässä, tyttäreni kanssa

    VastaaPoista
  8. Hyvän valinnan teit! Katselen mielelläni noita huikean korkeita korkkareita mutta en pääsisi niillä metriäkään eteenpäin..

    VastaaPoista
  9. Olisihan se kiva, jos pituus kasvaisi kengillä erinäisiä senttejä, mutta ei niillä sitten kyllä kävellä pitkiä matkoja. Kenkiä mieki metsästän, talvikenkiä ja toistaiseksi tuloksetta.

    VastaaPoista
  10. Minäkin tuota pituutta pidensin aikoinani korkokengillä. Mutten enää sen jälkeen kun katkaisin jalkani (tosin jalassa olivat matalat tossut). Kerran sen jälkeen panin melkein käyttämättömät neljän sentin korkokengät jalkaan, mutta kyllä oli hankalaa. Matalat kengät tuovat turvallisuutta.

    VastaaPoista
  11. Irmastiina: Pistin uudet kengät heti jaljaan, että minä totun kenkiin ja kengät minuun.

    Leena: Vain ja ainoastaan juhlissa kärsin korkkareilla. Autolla ajokaan ei suju, kuin matalilla kengillä. Olen ihan toivoton tapaus.


    Yaelian: Voihan niitä korkkareita aina välillä ihailla siellä kaapissa.

    Elegia: Mulla on parit talvikengät joissa on kiilakorko ja niillä on ihan hyvä kävellä. Olen niin lyhyt, että korkkareille olisi siinä mielessä käyttöä.

    Elisabeth: Kai korkkareihinkin tottuisi, jos niin haluaisi. Tai en kyllä taitaisi enää edes tottua.

    Minna: Siellä liikkeessä oli todella hyvä valikoima. Eivät ole ihan halpoja, joten seuraavaa paria pitää vähän odottaa.

    Hannele: Löytyikö?

    Riitta: Kokeilin noita ja minua huimasi. Olisin ensiavussa välittömästi paikattavana.

    Helena: Ai, ihan unohtuu, että siellä pitää olla lämpimät ja vedenpitävät talvikengät. Kallita ovat kuin mitkä Suomen kenkäkaupat.

    Sira: Oikeassa olet. Maa tuntuu turvalliselta jalkojen alla, kun on matalat kengät.

    VastaaPoista

Jätä kommentti. Kiitos!